From 1 - 10 / 25
  • Bestand met elektra en telecom kabels die op de Noordzee gelegen zjin, waarbij de focus op het NCP gericht is. Informatie buiten het NCP is alleen te gebruiken als achtergrondlaag. Bij laatste revisie zijn een aantal kabels aangepast op basis van informatie van de providers, waarbij nu bij de aangepaste kabels ook de lussen (uitbijters) zijn opgenomen.

  • Begrenzing Waddenzee in internationaal verband.

  • Percelen, in rijkseigendom, in de Kustwateren en het Grevelingenmeer, waar de huurder mosselen dan wel oesters mag kweken en oogsten.

  • Palenrij haaks op de kust met annotatie gedigitaliseerd uit zeekaarten

  • Geografische Namen van het Nederlandse Continentaal Plat, de Waddenzee, het IJsselmeer en Randmeren en de Zeeuwse en Zuidhollandse Wateren onderhouden door de Dienst der Hydrografie.

  • Vaste markeringen

  • Gebieden in de Territoriale Zee: Zone 0-3 Mijl zonder toegang volgens het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB), Zone 0-6 Mijl zonder toegang volgens het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB), Zone 3-12 Mijl met toegang volgens het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB), Zone 6-12 Mijl met toegang volgens het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB).

  • Overzicht van de bestuurlijke indeling van Nederland in gemeenten en provincies alsmede de landsgrens. Gegevens zijn afgeleid uit de Basisregistratie Kadaster (BRK).

  • Bestand met elektra en telecom kabels die op de Noordzee gelegen zjin, waarbij de focus op het NCP gericht is. Informatie buiten het NCP is alleen te gebruiken als achtergrondlaag. Bij laatste revisie zijn een aantal kabels aangepast op basis van informatie van de providers, waarbij nu bij de aangepaste kabels ook de lussen (uitbijters) zijn opgenomen.

  • Vaarweg netwerk Nederland (VNDS) - bevaarbaarheidsinformatie bevat de bevaarbaarheid voor iedere haven, vaarweg of een deel van een vaarweg is een zogenoemde bevaarbaarheidsklasse toegekend. De indeling voor die klassen is gebaseerd op de afmetingen van standaard-schepen en duwstellen. De Conferentie van Europese Ministers van Verkeer (CEMT) kwam in 1992 met een klassering voor bevaarbaarheid. Aan de klassen I tot en met VII werd voor Nederland een klasse 0 toegevoegd, voor vaarwegen kleiner dan klasse I. Klasse VII is niet overgenomen: duwvaart met negen bakken komt niet voor in Nederland. De klassen zijn gebaseerd op de volgende zaken: - lengte en de breedte van het vaartuig (het grootste duwstel). - breedte en diepte van de vaarweg. - kunstwerken (schutlengte, wijdte, drempeldiepte en hoogte van hefdeuren en/of vaste bruggen). - eventuele (scherpe) bochten in de vaarweg. De volgende klassen worden onderkend: 0 Kleine vaartuigen en recreatievaart I Spits II Kempenaar III Dortmund - Eemskanaalschip IV Rijn - Hernekanaalschip, Eenbaksduwstel Va Groot Rijnschip, Eenbaksduwstel Vb Tweebaksduwstel (lange formatie) VIa Tweebaksduwstel (brede formatie) VIb Vierbaksduwstel VIc Zesbaksduwstel